توافقنامه سطح خدمت(SLA)" تبديل خودروهاي بنزيني به دوگانه سوز CNG "

1- مقدمه

اين سامانه براساس مصوبه شوراي اقتصاد بشماره 537573 مورخ 23/9/1398 دردست طراحي و مرحله اجراء قرارگرفت كه درخصوص طرح حمايت از توليد و تبديل كارخانه­اي و كارگاهي يك ميليون و دويست و شش هزار دستگاه خودروي بنزيني به دوگانه سوزدرجهت كاهش مصرف بنزين و آلايندگي هوا دركشور انجام گرديد .

2-هدف

هدف ازاين طرح تبديل خوردوي عمومي (تاكسي و وانت) به سيستم دوگانه سوز به صورت رايگان و خودروهاي آژانس­ها و مسافربرهاي شخصي اينترنتي و ... كه بخشي ازهزينه تبديل را مالك در سامانه ثبت نام پرداخت مي نمايد، تبديل مي­گردند.

3-مسئوليت

شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي موظف به تبديل خودروهاي بنزيني به دوگانه سوزكه از سامانه GCR.NIOPDC.IR ثبت نام نموده.

4-تعهدات متقابل خدمت گيرنده و دستگاه اجرايي

كليه خودروهايي كه براساس مصوبه اعلام شده پس از ثبت نام درسامانه مذكور مورد بررسي قرارگرفته و احراز هويت مالك و خودرو نامبرده از ناجي نسبت به برگ سبز خودرو تائيد شده و و به مراحل بعدي معرفي به كارگاه هاي مجاز سطح كشور قرارگرفته و كارگاهي موظف هستند براساس نوبت دهي كه توسط سامانه قرارگرفته خودروي نامبرده را تبديل و گواهي سلامت صادر نمايند. دراين سامانه هيچ گونه مدركي ارائه نمي گردد و كليه مراحل احراز هويت از طريق درگاه­هاي الكترونيكي مخابرات- ثبت احوال و ناجي از متقاضي صورت پذيرفته و پس از تائيد به مرحله تبديل قرارگرفته است.

شرايط استثناء

دراين طرح كليه خودروهايي كه تائيديه  معاينه فني و عمرمفيد 20 سال را دارا باشد و براساس تائيديه­هاي استاندارد خودروهاي هاچ بك تبديل نمي شوند.

مدت زمان سطح خدمات براساس مصوبه شوراي اقتصاد تا پايان سال 1405 مي باشد و درصورت تائيد تمديد مي­گردد.

5-هزينه ها و پرداخت ها

كليه پرداخت ها توسط سامانه و به حساب هاي متصل شده واريز مي گردد.

6-دوره عملكرد

اززمان ثبت نام و تائيد متقاضي يك هفته كاري الي 15 روز بستگي به نوبت­گيري درهرمركز خدمات دارد خودروي مذكور تبديل مي­گردد زمان تبديل شدن در كارگاه 5 ساعت ميباشد  و گواهي سلامت از سوي سامانه وزارت صمت صادر گرديده و پس از آن اطلاعات براي راهنمايي و رانندگي رفته و سهميه سوخت آن كسر گرديده و نوع سوخت در مدارك خودرو به دوگانه سوزCNG تغيير پيدا مي نمايد.

 


گروه دورانV6.1.12.0