1- سامانه سامد (ارتباطات مردمي دولت): سامانه ای است که امکان ثبت شکایت و درخواست از ریاست جمهوری را برای افراد فراهم کرده است. برای ورود به سامانه سامد ۱۱۱، از آدرس www.111.ir استفاده کنید.
2- سامانه بازرسي كل كشور: کاربران با استفاده از نشانی shekayat.bazresi.ir می توانند شکایات خود را به صورت الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور به ثبت برسانند.
3- سامانه ياور: سامانه یاور مسئول کنترل و مدیریت ناوگان حمل و نقل است. وظیفه اصلی این سیستم، بهبود و سازماندهی عملیاتهایی است که بیرون یک سازمان یا شرکت اتفاق میافتد. این عملیات ممکن است در قالب ماموریت یا توزیع و اعزام افراد به همراه خودرو و تجهیزات باشد که از جمله این عملیاتها میتوان به مواردی نظیر؛ جابجایی نیروها توسط خودرو، تعمیرات و نگهداری تجهیزات آب، برق، گاز، امداد و کمکرسانی اشاره کرد.
4- سامانه بازرسي وزارت نفت- مراحل ثبت گزارش مانند مراحل ثبت شکایت می باشد با این تفا,وت که ورود اطلاعات شخصی الزامی نمی باشد و به جای پیوند ثبت شکایت از پیوند ثبت گزارش استفاده می شود.
5- سامانه اینترنتی و اینترانتی بازرسي شركت ملي پالايش و پخش
6- سامانه پاسخگويي تلفني 09627 به درخواست هاي مردمي شركت ملی پخش
7-خطوط تلفن 61639093 و 61638570 و 61639463 كارشناسان ارشد رسيدگي به شكايات جهت راهنمايي و مشاوره با مردم و ثبت شكايات