سؤالات متداول "رسیدگی به شکایات و پیشنهادات مردمی حوزه پالایش و پخش فرآورده های نفتی"
1- سامانه سامد (ارتباطات مردمي دولت): سامانه ای است که امکان ثبت شکایت و درخواست از ریاست جمهوری را برای افراد فراهم کرده است. برای ورود به سامانه سامد ۱۱۱، از آدرس www.111.ir استفاده کنید.
2- سامانه بازرسي كل كشور: کاربران با استفاده از نشانی shekayat.bazresi.ir می توانند شکایات خود را به صورت الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور به ثبت برسانند.
3- سامانه ياور: سامانه یاور مسئول کنترل و مدیریت ناوگان حمل و نقل است. وظیفه اصلی این سیستم، بهبود و سازماندهی عملیاتهایی است که بیرون یک سازمان یا شرکت اتفاق میافتد. این عملیات ممکن است در قالب ماموریت یا توزیع و اعزام افراد به همراه خودرو و تجهیزات باشد که از جمله این عملیاتها میتوان به مواردی نظیر؛ جابجایی نیروها توسط خودرو، تعمیرات و نگهداری تجهیزات آب، برق، گاز، امداد و کمکرسانی اشاره کرد.
4- سامانه بازرسي وزارت نفت- مراحل ثبت گزارش مانند مراحل ثبت شکایت می باشد با این تفا,وت که ورود اطلاعات شخصی الزامی نمی باشد و به جای پیوند ثبت شکایت از پیوند ثبت گزارش استفاده می شود.
5- سامانه اینترنتی و اینترانتی بازرسي شركت ملي پالايش و پخش
6- سامانه پاسخگويي تلفني 09627 به درخواست هاي مردمي شركت ملی پخش
7-خطوط تلفن 61639093 و 61638570 و 61639463 كارشناسان ارشد رسيدگي به شكايات جهت راهنمايي و مشاوره با مردم و ثبت شكايات
مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی است که روزانه به بیش از یک هزار تماس تلفنی از سراسر کشور درباره سهمیه بنزین و اطلاعات مربوط به کارت هوشمند سوخت پاسخ می دهد.
خطوط تلفن 61639093 و 61638570 و 61639463 كارشناسان ارشد رسيدگي به شكايات جهت راهنمايي و مشاوره با مردم و ثبت شكايات هستند.
زمانی که شاکی به صورت اینترنتی در سامانه https://my.niordc.ir/Home/Form ثبت شکایت مینماید در پایان کد پیگیری نمایش داده میشود که شاکی می تواند به وسیله تماس با شماره 61638864 یا 616380570 شکایت خود را پیگیری نماید.
روش انتخابی بستگی به امکانات در اختیار مخاطبان داشته و در روند پیگیری تاثیری ندارد . ثبت تکراری تاثیری در رسیدگی چند باره ندارد.