پنل تخصصی «بایدها و نبایدهای دوگانه سوز شدن خودروها»، صبح امروز در غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، پنل تخصصی «بایدها و نبایدهای دوگانه سوز شدن خودروها»، صبح امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در حاشیه چهارمین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بینالمللی نفت گاز پالایش و پتروشیمی در غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی برگزار شد.
در این پنل، موسوی مسئول CNG در مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، به مشکلات دوگانه سوز کردن خودروها، مصوبه شورای اقتصاد در خصوص حمایت از تولیدات کارخانهای و دیگر مسائل این موضوع اشاره کرد.
در بخش دیگر این پنل، انصاری معاون مدیریت CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، مهمترین نکات و الزامات دوگانه سوز شدن خودرو ها و ضرورت افزایش سهم سوخت CNG در سبد سوخت مصرفی کشور را یادآور شد.
انصاری گفت: تا پایان سال گذشته، ۲ هزار و ۵۵۴ تجهیز در جایگاههای CNG سراسر کشور راهاندازی و روزانه بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده معادل ۱۷ درصد از سهم سبد سوخت مصرفی کشور در بخش حمل و نقل ثبت شد.
وی افزود: طرح CNG کردن خودروها از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۲ میلیارد لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین کشور را به دنبال داشته است.
انصاری مهمترین برنامه های پیش روی مدیریت طرح CNG شرکت پالایش و پخش را به شرح زیر برشمرد:
- تداوم طرح احداث و توسعه جایگاه های CNG به سبک موجود با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی توانمند
- مکانیابی طراحی و احداث جایگاه های CNG با مقیاس کوچک در شهرهای بزرگ
- برنامهریزی و همکاری با وزارت صمت جهت توسعه و تولید خودروهای پایه گاز سوز استاندارد سبک و سنگین
- برنامه ریزی جهت تبدیل خودروهای بنزینی عمومی (وانت تاکسی و مسافربرهای شخصی) بر اساس مصوبه شورای اقتصاد
- مطالعه اولیه و همکاری با سازمان بهینه سازی در خصوص استفاده از گاز طبیعی فشرده یا استفاده از موتورهای پایه گازسوز در حمل و نقل ریلی
- برنامه های مطالعاتی و همچنین پیگیری در خصوص استفاده از گاز طبیعی فشرده در ناوگان حمل و نقل سنگین