سوالات متداول رتبه بندی منابع تامین کالای وزارت نفت

الف) عضویت و رتبه بندی در فهرست منابع وزارت نفت چه ضرورتی دارد؟

بر طبق قانون برگزاری مناقصات ، در مناقصات محدود ، شرکتهایی که به مناقصه دعوت میگردند میبایست عضو فهرست منابع دستگاه مرکزی باشند. لذا در وزارت نفت شرکتهای تامین کننده کالا میبایست عضو فهرست منابع تامین کننده کالای وزارت نفت(دستگاه مرکزی) باشند.

 

ب) عضویت در فهرست منابع تامین کننده کالای وزارت نفت چگونه است؟

از طریق خود اظهاری در سامانه تامین الکترونیکی صنعت نفت در سایت ep.mop.ir انجام می گردد.

 

ج) معیارهای ارزیابی وزارت نفت جهت عضویت در فهرست تامین کنندگان کالا چیست؟

این مهم دارای دستورالعملی است که در سایت سایت ep.mop.ir در دسترس همگان میباشد.

 

د) پرسش ها و پاسخ ها درباره ثبت‌نام در سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت

خلاصه پرسش‌هاي مطرح شده از طرف منابعي كه قصد ثبت‌نام در فهرست بلند سازندگان و تامين‌كنندگان كالاي مورد نياز شركت‌هاي تابعه وزارت نفت دارند، به شرح ذيل مي‌باشد:

 

1- نحوه ورود و ثبت نام در وندورليست وزارت نفت:

 

پاسخ : 1- تهيه ايران كد از سايت .www.irancode.ir

         2-  ثبت نام آنلاين و تهيه توكن از سايت www.oict.ir

         3-  ورود به سايت ep.mop.ir براي خوداظهاري در سامانه تامين كالاي وزارت نفت.

 

2- نحوه دريافت ايران كد:

 

پاسخ : از طريق سايت www.irancode.ir اقدام نمائيد.

3- نحوه دريافت توكن:

پاسخ : از طريق سايت www.oict.ir اقدام نمائيد.

 

4- نحوه استفاده ازتوكن جهت ثبت نام در سامانه:

پاسخ : اين ابزار به شكل يك فلش است كه نرم افزار امنيتي سامانه روي آن نصب شده است، با اتصال به يك كامپيوتر كه به اينترنت وصل است، توكن را نصب كنيد و سپس وارد سامانه شويد. در صورت وجود هر گونه مشكل، با مركز پاسخگويي اداره فناوري اطلاعات با شماره 02161623300 تماس حاصل فرمائيد.

 

5- شركت‌هاي سازنده خارجي :

 

در حال حاضر امكان ثبت نام مستقيم منابع خارجي در سامانه وجود ندارد ولي مطابق بخشنامه وزير محترم نفت در صورت داشتن نماينده‌ي رسمي و يا تاسيس شعبه در داخل كشور، نماينده يا شعبه با مراجعه به سايت ep.mop.ir در سامانه كالاي وزارت نفت با تكميل پرسشنامه تامين‌كنندگان، خود‌اظهاري نموده و مستندات نمايندگي آن شركت خارجي را در پرسشنامه خود پيوست نمايد. همچنين در قسمت فهرست محصولات در بخش شرح محصول ، ليست محصولات آن شركت خارجي را با ذكر برند و به عنوان غير‌سازنده درج نمايد.

 

6- نحوه اطلاع از وجود يك شركت در فهرست AVL :

 

         الف: يك فیلد قابل جستجو در سايت ep.mop.ir، در سر برگ فهرست بلند وجود دارد، كه با استفاده از شناسه ملي يا ايران كد قابل جستجو است.

         ب: در سامانه ep.mop.ir فهرست شركت‌هاي سازنده داخلی و خارجی مورد تاييد در سر برگ ‌«فهرست بلند» قابل دانلود است.

 

7- ارزيابي صلاحيت منابع :

 

بر اساس زمينه فعاليت هر منبع (محصول) به يكي از كميته‌هاي فني بازرگاني چهار شركت اصلي ( نفت، گاز، پالايش و پخش و پتروشيمي) ارجاع مي‌شود و بر اساس خوداظهاري در سامانه و اسناد و مدارك و بازديد از دفتر كار و يا كارگاه مربوطه، ارزيابي و رتبه‌بندي نتيجه آن به اداره كل نظام تامين و تجاري سازي فناوري اعلام مي‌شود. 

 

8- ويرايش اطلاعات تكميل شده قبلي در سامانه با وجود به روزرساني توكن:

 

این اطلاعات با توجه به وضعیت ارزیابی منبع و با تشخیص کمیته های فنی بازرگانی در صورت ارسال رفع نقص برروی کارتابل منابع، قابل ویرایش خواهد بود و همچنین برای منابعی که مراحل ارزیابی آن ها پایان یافته و امتیازدهی و تایید نهایی شده اند قابلیت ویرایش و افزودن محصولات جدید به صورت اصلاحیه در سامانه اعمال گردیده است .

 

9- مغايرت اطلاعات عمومي شامل آدرس، تلفن، فكس، ايميل و وب سايت شركت‌هاي سازنده و غير‌سازنده با اطلاعات منتشر شده در ليست بلند:

 

منبع با توكن خود مجدداً وارد كارتابل در سامانه ep شود و اطلاعات عمومي خود را در بخش پروفایل ويرايش و تكميل نموده و مجدداً ثبت نمايد. اين تغييرات در به روزرساني‌هفتگی سامانه اصلاح خواهد شد.

 

10- مغايرت اطلاعات تخصصي شامل محصولات، شناسه ملي و يا نام شركت‌هاي سازنده و غير‌سازنده با اطلاعات منتشر شده در فهرست بلند:

 

مكاتبه با اداره كل نظام تامين و تجاري سازي فناوري (021-88925002) و مطرح نمودن مغايرت ها و ارجاع از سوي دستگاه مركزي به كميته فني بازرگاني مربوطه جهت ارزيابي مجدد و اصلاح آن.

 

11- درج محصولات در فهرست محصولات بدون اخذ ايران كد 16رقمي:

 

            الف: بعد از فشردن دكمه سبز رنگ افزودن محصول در سربرگ محصولات در داخل کارتابل وندورها، در كنار گزينه نفت‌كد، يك گزينه انتخابي با علامت‍‌ […] وجود دارد. با كليك كردن بر روي اين علامت، ليستي از محصولاتي كه نفت‌كد آنها ثبت شده است، ظاهر مي‌شود. نزديك‌ترين محصول (از نظر مشخصات) به محصول مورد نظر خود را با جستجو انتخاب نماييد. در اين هنگام يك نفت‌كد نمايش داده مي‌شود. سپس مي بايست جزئيات و شرح كامل محصول خود را در قسمت شرح محصول در بالاي آن درج نماييد و گزينه سازنده يا غير‌‌سازنده را نيز براساس نوع فعاليت منبع مشخص كنيد و سایر گزینه ها را تکمیل نمایید.

 

            ب: بعد از كليك كردن دكمه سبز رنگ "افزودن محصول در سر برگ محصولات" در كنار گزينه MESC، يك گزينه انتخابي با علامت ‍‌ […]‌وجود دارد. با كليك بر روي اين علامت، ليستي از محصولات كه MESC آنها ثبت شده است، نمايش داده مي‌شود، نزديك‌ترين محصول (از نظر مشخصات) به محصول مورد نظر خود را با جستجو انتخاب نماييد. در اين هنگام يك MESC نمايش داده مي‌شود. سپس مي بايست جزئيات و شرح كامل محصول خود را در قسمت شرح محصول در بالاي آن درج نماييد و گزينه سازنده يا غير‌‌سازنده را نيز براساس نوع فعاليت منبع مشخص كنيد.

 

            ج: از طريق جستجو در نفت کد، با اتصال به سايت cada.mop.ir

 

12- اقدامات لازم براي عبور از قسمتي كه نياز به پيوست مستند و يا مداركي مي‌باشد و اطلاعات خاص آن را منبع ندارد:

 

فایلی با سربرگ شرکت مربوطه و درج عبارت "اطلاعات مربوط به اين سوال در شركت وجود ندارد" به همراه توضیحات تکمیلی و با مهر و امضاء مديرعامل محترم، اسكن و سپس در محل پيوست مورد نظر بارگذاري نمائيد.

 

منابع مي بايست ابتدا نسبت به تكميل فهرست محصولات و پروفايل خود در كارتابل مربوطه اقدام و سپس پرسشنامه خود را براساس نوع فعاليت (سازنده/غيرسازنده) تكميل و ثبت و نهایي نمايند. لذا درصورت عدم تكميل فهرست محصولات و يا پروفايل و نيز عدم ثبت نهایي پرسشنامه، فايل خوداظهاري قابليت ارزيابي صلاحيت ندارد.

 

گروه دورانV6.1.12.0