• time : 07:24
  • Date : Mon Jul 01, 2024
  • item visited : 6
  • news code : 14687
در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۳ انجام شد
انتقال بیش از ۱۶ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی در منطقه خوزستان
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان از انتقال ایمن و پایدار بیش از ۱۶ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به‌نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، محمد مذهب‌جعفری با اشاره به مقدار انتقال مواد نفتی در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال گفت: در این بازه زمانی، انتقال بیش از ۱۰ میلیارد لیتر نفت خام و ۶ میلیارد لیتر فرآورده ثبت شد که درمجموع بیش از ۱۶ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی با شبکه سراسری خطوط لوله انتقال نفت خوزستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه شبکه خطوط لوله صنعت انتقال نفت اقتصادی‌ترین و ایمن‌ترین شیوه در بخش حمل‌ونقل مواد نفتی کشور به‌طور پایدار و بی‌وقفه است، گفت: با توجه به انتقال ۱۶ میلیارد لیتری مواد نفتی در سه ماه نخست امسال، از تردد معادل بیش از ۵۳۵ هزار دستگاه تانکر حمل سوخت جاده‌ای در این بازه زمانی جلوگیری شد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان با اشاره به اینکه مقدار مخازن تحویلی پالایشگاه آبادان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اهواز و اندیمشک در سه ماه نخست امسال ۸۶۵ مخزن فرآورده نفتی بوده است، گفت: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال در بخش انتقال فرآورده بیش از ۵درصد افزایش انتقال و در بخش انتقال نفت خام نیز بیش از ۱۲درصد رشد انتقال از طریق خطوط لوله انتقال نفت در حوزه استحفاظی منطقه خوزستان ثبت شد.

مذهب‌جعفری یادآور شد: منطقه خوزستان به‌عنوان یکی از مناطق دوازده‌گانه صنعت انتقال نفت دارای بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه خطوط لوله انتقال نفت زیرزمینی از ۶ تا ۳۰ اینچ است که در بازه زمانی یادشده انتقال روزانه بیش از ۶۸۰ هزار بشکه نفت خام و بیش از ۶۴ میلیون لیتر فرآورده را به‌عهده دارد.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    V6.1.12.0