• time : 11:06
  • Date : Mon Jun 24, 2024
  • item visited : 42
  • news code : 14679
در نشست رفع مشکلات سوخت بخش کشاورزی مطرح شد؛
باید از جذابیت های قاچاق سوخت كم شود/ حل مشكل ناترازی سوخت نیازمند همگرایی دستگاه های اجرایی كشور
نشست پیگیری و رفع مشکلات سوخت بخش کشاورزی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در این نشست که نمایندگانی از وزات خانه های جهاد کشاورزی و صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و سایر دستگاه های ذیربط حضور داشتند، موضوعات مربوط به مشکلات کشاورزان برای تامین سوخت بحث و بررسی شد.
در ابتدای این نشست جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ضمن تشریح دستاوردها و فعالیت های این شرکت در دولت سیزدهم، ناترازی سوخت را یکی از مسائل مهم کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات کشور تمامی بخش های مختلف باید با همگرایی و وحدت عمل، اقدامات لازم در حوزه تخصصی خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تامین سوخت بخش کشاورزی کشور است گفت: تاکنون جلسات متعددی با بخش های مختلف مرتبط با حوزه کشاورزی داشته ایم تا شفاف سازی های لازم برای تامین سوخت این بخش صورت پذیرد.
جلیل سالاری با تقدیر از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مردم گفت: از مشارکت نمایندگان برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی استقبال می کنیم و آماده هرگونه همکاری با مجلس محترم هستیم.
وی ادامه داد: همه یک هدف مشترک داریم و آن خدمت رسانی به مردم است. نباید اجازه دهیم مردم دچار سختی و مشکلات شوند. لذا باید کسانی که سوخت را قاچاق می کنند از مردم تمایز داده شوند.
معاون وزیر نفت با اشاره به ضرورت نظارت دستگاه های متولی در قاچاق سوخت تصریح کرد: باید قانونمندی در همه بخش ها ایجاد شود و ما نیز در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تلاش کرده ایم قانونمندی در توزیع سوخت رعایت گردد.
وی با بیان اینکه مشارکت و شفافیت دو رکن اصلی برای تامین سوخت پایدار بخش کشاورزی است اظهار داشت: شرکت ملی پالایش و پخش آمادگی دارد تا اگر برای ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم نیاز به تغییرات در قواعد و یا اصلاح در قانون باشد، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: مصرف سوخت در بخش کشاورزی نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر شده در حالی که حوزه کشاورزی به این میزان پیشرفت نداشته است که نشان می دهد در این حوزه انحراف مصرف سوخت وجود دارد.
وی با بیان اینکه نرخ هر لیتر نفت¬گاز کمتر از هزینه حمل و نقل است که همین موضوع باعث ایجاد زمینه های قاچاق گردیده گفت: سیاست دولت سیزدهم، اقدامات غیرقیمتی برای کنترل و کاهش مصرف سوخت است که بر همین اساس اقدامات مختلفی در وزارت نفت مانند اجرای طرح سپهتن برای پایاش مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل جاده ای بر اساس پیمایش، صورت پذیرفته است.
جلیل سالاری افزود: مسیر قاچاق جذابیت دارد که باید از جذابیت آن کم شود. کشاورزان قشر شریفی  هستند و امنیت غذایی و اشتغالی زایی که وابسته به بخش کشاورزی است از موضوعات مهم کشور می باشد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تقدیر از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای برگزاری این نشست و پیگیری دغدغه های مردم و کشاورزان در حوزه تامین سوخت، به بیان نظرات و مشکلات حوزه های انتخابیه خود پرداختند.
مواردی مانند سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی، کدینگ کارت های سوخت، موانع اجرای طرح سپهتن، تامین سوخت بخش کشاورزی در فصول سرد سال، نحوه توزیع سوخت و ... از جمله مواردی بودند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان آن پرداختند.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    V6.1.12.0