• time : 10:41
  • Date : Mon Jun 24, 2024
  • item visited : 43
  • news code : 14675
مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از افتتاح چند طرح خبر داد.
جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از افتتاح چند طرح در حوزه های کیفی سازی و انتقال فرآورده های نفتی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي پالاي و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از افتتاح چند طرح در حوزه های کیفی سازی و انتقال فرآورده های نفتی خبر داد.

جلیل سالاری با بیان اینکه بخش اول فاز 2 پالایشگاه آبادان تکمیل شده و آماده بهره برداری می باشد اظهار داشت: با اجرای این طرح 42هزار بشکه و یا 7میلیون لیتر از تولید نفت کوره پالایشگاه آبادان کم می شود و به ظرفیت تولید بنزین و نفت¬گاز این مجموعه اضافه می گردد. وی درخصوص بخش دوم فاز 2 پالایشگاه آبادان نیز گفت: منابع مالی این بخش نیز در قانون بودجه پیش بینی شده و ظرفیت تولید این بخش 480هزار بشکه فرآورده های نفتی خواهد بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است. این طرح یکی از طرح های بزرگ و پیچیده در کشور و منطقه غرب آسیا است. معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به سایر پروژه های این شرکت اظهار داشت: در سال جاری افتتاح 1000 کیلومتر خط لوله در دستور کار قرار دارد که 220 کیلومتر از آن خط لوله تبریز به ارومیه است که آماده برداری می باشد. وی کیفی سازی فرآورده های نفتی را یکی دیگر از اقدامات مهم و محوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران عنوان کرد و گفت: کیفی سازی پالایشگاه تبریز با ظرفیت تولید 5 میلیون لیتر نفت-گاز و سرمایه گذاری 50 میلیون یورو با حدف گوگرد آماده بهره برداری می باشد که این طرح، یکی از پروژه های مهم زیست محیطی و تامین سوخت در کشور است. معاون وزیر نفت در پایان با اشاره به الزام قانونی برای اجرای پروژه های کیفی سازی فرآورده های نفتی اظهار داشت: طبق بند «ر» تبصره 1 قانون بودجه در برنامه هفتم، با سرمایه گذاری 7/1 میلیارد یورو پروژه کیفی سازی، 5 میلیون نفت کوره و جایگزینی با فرآورده های نفتی به همین میزان از دیگر اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حوزه کیفی سازی است

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    V6.1.12.0