چاپ        ارسال به دوست

معاون وزیر نفت مطرح کرد:

جهش بزرگ پالایش و پخش مرهون اجرای تعالی و شناخت ظرفیت هاست

 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بخشی از موفقیت افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور را مرهون تعالی و شناخت دقیق ظرفیت ها در این شرکت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، علیرضا صادق آبادی در جلسه عمومی ارائه گزارش از دستاوردهای تدوین سند مدیریت استراتژیک و تعالی سازمانی گفت: در حال حاضر تولید بنزین از 59 میلیون لیتر به 112 میلیون لیتر در روز رسیده است که نشان از افزایش حدود دو برابری در تولید این فرآورده دارد.

وی افزود: کمتر بنگاه اقتصادی و شرکت نفتی بزرگ وجود دارد که بتواند ظرف مدت 2 سال به این حجم از رشد دست یابد.

صادق آبادی در بخش افزایش کیفیت سوخت نیز گفت: پروژه های بسیاری از جمله در پالایشگاه های تبریز و بندرعباس اجرا شده است و امیدواریم تا پایان امسال در پالایشگاه اصفهان نیز به سرانجام برسد.

صادق آبادی با بیان اینکه مسیر تعالی و شناخت دقیق ظرفیت ها می تواند در سازمان ها رشد ایجاد کند، گفت: به عنوان مثال می توان ادعا کرد که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی یکی از بهترین شرکت هایی است که به تعهداتش درباره هدفمندی یارانه ها، مالیات در مقابل سایر ذینفعان بیرونی شرکت عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در دنیا با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است، گفت: این تغییرات فرصت ها و تهدیدهایی را ایجاد می کند که شناسایی دقیق آنها غیرممکن است؛ برآیند این تغییرات به ما نشان می دهد که تنها راه حفظ مسیر رشد شرکت یا حتی حفظ وضعیت کنونی، هوشمندی است و هوشمندی یعنی در لحظه بهترین تصمیم گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای اتخاذ بهترین تصمیم، ابتدا باید ظرفیت های درون مجموعه و شرکت شناسایی شود، گفت: شناسایی این ظرفیت ها به ما کمک می کند تا با کمترین هزینه، به نتایج مطلوبی دست یابیم.

در ادامه مهندس ناصر بابایی معاون مديرعامل با مرور روند توليد و مصرف انرژي در جهان، به بيان نقش كليدي و تأثيرگذار اين شركت در اقتصاد و توسعه كشور پرداختند و برضرورت استمرار و تلاش بيش از پيش در اين مسير تأكيد کردند.

 همچنین دبیر تعالی و مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی پالایش و پخش هدف از برگزاری این نشست را به اشتراک گذاری مجموعه ای از اقداماتی که در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در قالب تعالی سازمانی شکل گرفته است، عنوان کرد.

وحید عبداله زاده با بیان اینکه پروژه تعالی سازمانی در این شرکت حدود یک سال و نیم است که در حال اجراست، گفت: در نخستین قدم به این نتیجه رسیدیم که مدیریت استراتژیک مناسب را طراحی و با مشارکت همه کارکنان پیاده سازی کنیم.

وی به نقش مؤثر حمايت ‌هاي همه جانبه مديريت ارشد سازمان، همراهي تيم راهبري و مشاركت تيم اجرايي در دست‌يابي به نتايج حاصله و پيشبرد اهداف آتي شركت اشاره کرد و همچنین گزارش مختصری از اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش در حوزه ی تعالی سازمانی ارائه داد.

بر اساس این گزارش، نشست عمومی ارائه گزارش از دستاوردهای تدوین سند مدیریت استراتژیک و تعالی سازمانی، روز چهارشنبه گذشته با حضور مهندس ناصر بابایی معاون مدیرعامل، مهندس علیرضا لاجوردی معاون اجرایی مدیرعامل، مدیران و روسای ستاد، شرکت های تابعه و شرکت های پالایشی و در محل ساختمان غدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برگزار شد. 

 

 


١٠:٤٣ - يکشنبه ٧ مهر ١٣٩٨    /    شماره : ١١٨٢٠    /    تعداد نمایش : ١٧٧