صفحه اصلي > مديريتها و امور ستادي > مديريت بازرگانی 
مديريت بازرگانی

 

مديريت بازرگاني شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران مسئوليت مطالعه و شناسايي نيازهاي راهبردي شركت هاي تابعه با هدف توانمندسازي فناوري و توليد داخل تجهيزات و مواد مصرفي استراتژيك شركت هاي زير مجموعه را به عهده دارد. بر همين اساس با جمع آوري و مطالعه اطلاعات مربوط به نيازهاي راهبردي و شناسايي توانمندي هاي آشكار و نهفته مخترعان و نو آوران و توليد كنندگان داخلي و ايجاد بانك اطلاعات توليد كنندگان داخلي، و ايجاد تعامل موثر بين سازنده و توليد كننده با مصرف كننده نهايي، و ترويج فرهنگ خودباوري؛ با برگزاري نشست هاي علمي- صنعتي سه جانبه بين سازنده و مصرف كننده نهايي و توسعه دهنده دانش و انجام بازديد از مجموعه هاي توليدي، نسبت به ارزيابي فني و اقتصادي سازنده داخلي با مشاركت مصرف كننده نهايي اقدام نموده و با هم افزايي توانمندي هاي بالفعل و ايجاد بستر شكوفايي توانايي هاي بالقوه؛ در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي گام بر مي دارد.     

 اين مديريت با عنايت به سياست هاي پشتيباني ساخت داخل و برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز در افق 1404 و در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، با تدوين نقشه راه توانمندسازي فناوري و توليد داخل تجهيزات و مواد مصرفي صنايع پالايش ،انتفال و توزيع با نگاه صادرات محور، و با اجراي راهكارهاي هدايت و حمايت از مخترعان، مبتكران، توليدكنندگان داخلي و شركت هاي دانش بنيان، به دستاوردهاي قابل ملاحظه اي نائل آمده كه بالغ بر ميلياردها ريال صرفه جوئي در پي داشته است.

گرچه دستاورد هاي ياد شده و صرفه جوئي ارزي ناشي از ساخت و توليد كاتاليست ها، ساخت توربين ها، پمپ ها، شيرآلات، ميترها، و ...و همچنين قطعات يدكي آنها ارزشمند و قابل تقدير است ولي در برابر اقداماتي كه بايد انجام پذيرد قابل ملاحظه نيست، لذا جهت دستيابي به اهداف سند چشم انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه و نظر به سياست هاي توانمندسازي فناوري و توليد داخل و همچنين لزوم پيگيري توانمندسازي فناوري و توليد داخل تجهيزات و مواد مصرفي مورد نياز صنايع پالايش ،انتقال و توزيع، و با هدايت و حمايت از فرآيند چرخه فناوري و توليد، مشتمل بر ايده پردازي، توليد دانش، توليد نمونه، توليد صنعتي و مصرف در واحدهاي عملياتي، همه صنعتگران، مخترعان، مبتكران، توليدكنندگان و سازندگان داخلي را به همكاري دعوت مي نمايد.

مديريت بازرگاني در ساختار سازمانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، زیر مجموعه مستقیم مدیر عامل است، و شامل واحدهاي زير مي باشد:

1. معاونت پشتیبانی و ساخت

2. معاونت تدارکات و امور کالا

3. خدمات بازرگانی

هر یک از قسمت ها، وظایف و مسئولیت های خاصی را به عهده داشته و نقش خود را در رسیدن مدیریت بازرگانی به اهداف مشخص شده ایفا می نمایند.

 

معاونت پشتیبانی و ساخت

این معاونت وظیفه مهندسی ساخت و پشتیبانی کالا را به عهده دارد و شامل قسمت های زیر است:

  • تحقیقات صنعتی و انتقال فناوری
  • نظارت بر مهندسی و ساخت شیمیایی
  • نظارت بر مهندسی و ساخت برق و ابزار دقیق
  • نظارت بر مهندسی و ساخت مکانیک

این بخش ها با جمع آوری اطلاعات تولید کنندگان داخلی از طریق برگزاری جلسات کارشناسی و بازدیدهای میدانی از کارخانجات و كارگاه ها و تولیدات سازندگان داخلی نسبت به ارزیابی فنی و اقتصادی آنها اقدام نموده و تولیدکنندگان حائز شرایط را به واحدهای عملیاتی تابعه شرکت ملی پالایش و پخش معرفی می نمایند.

بخش دیگری از وظایف این مجموعه بررسی و شناسایی نیازهای فنی و عملیاتی شامل قطعات یدکی، مواد و خدمات فنی مهندسی واحدهای تابعه از طریق برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی و تخصصی، جلسات کارشناسی و بازدیدها بوده، و همچنین ایجاد ارتباط موثر و کاری بین سازندگان داخلی و واحدهای عملیاتی تابعه از جمله فعالیت های این مجموعه می باشد.

با تشدید تحریم ها این مجموعه فعال تر شده و با گام های استوارتر در جهت خودکفایی صنعت عظیم نفت گام بر می دارد.

 

معاونت تداركات و امور كالا

اين معاونت ، به منظور حمايت از توليدات داخلي و تهيه و تامين كالاهاي مورد نياز صنايع پالايشي از طريق توليدكنندگان و صنعتگران داخلي ،سعي نموده است براي آشنانمودن سازندگان داخلي با نيازمندي هاي صنعت نفت، گام هاي زير را در جهت بهبود روند تامين و توليد كالاهاي مورد نياز اين صنعت برداشته و ، به معرفي برترين هاي توليد داخل و ترغيب بهره گيري از توانمنديها و قايليتهاي آنها بپردازد:

  • برنامه ريزي و مطالعات اقتصادي با هدف تعيين وضع موجود و تبيين استراتژيهاي آتي با توجه به امكانات موجود.
  • بررسي بازارهاي داخلي و بين المللي با هدف تعيين برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت.
  • بازديد از توانمنديهاي شركتهاي متقاضي حضور در ليست بلند وزارت نفت و ارزيابي آنها بر اساس دستورالعمل هاي ارزيابي مناقصه­ گران كميسيون مناقصات .
  • ويرايش دستورالعمل هاي ارزيابي و تدوين رتبه بندي سازندگان داخلي.
  • انجام بازديد، بررسي و ارزيابي فني- بازرگاني توانمنديهاي سازندگان و تامين­ كنندگان كالا.
  • سياستگذاري كلان در زمينه خريدهاي انبوه و روشهاي تامين كالا.
  • مديريت قراردادها و تنظيم اسناد و مدارك مالي مربوطه.

 

خدمات بازرگاني

خدمات بازرگانی در راستاي معرفي توانمنديهاي سازندگان داخلي به شركتهاي فرعي پالايش و پخش، در بستر الكترونيك، در سال 1383 تارنماي مديريت بازرگاني را به آدرس www.cd-niordc.com با دو بانك اطلاعاتي: توليدكنندگان و كالا، راه‌اندازي نموده و سيستمهاي نرم‌افزاري مختلفی را جهت تسهیل فرآیندکاری و تحلیل اطلاعات پياده سازي كرده و به منظور عملیاتی نمودن تجارت الکترونیکی در پروژه های گوناگونی همچون "سامانه تامین الکترونیکی کالا " و "یکپارچه‌سازی و تلفیق طبقه‌بندی کالا و انطباق آن با سیستم ایران‌کد" به همراه سایر شرکتهای اصلی وزارت نفت مشارکت نموده است. در تداوم اقدامات گذشته اهم وظایف این واحد به شرح ذیل می باشد:

  • نظارت بر قرارداد "خرید خدمات یکپارچه‌سازی و تلفیق طبقه‌بندی کالا و انطباق آن با سیستم ایران‌کد" در جهت تحقق:

- شناسایی اقلام مشابه با M.E.S.C های مختلف در مراکز طبقه‌بندی 5 گانه و تخصیص نفت‌کد یکسان به آنها

- ایجاد زبانی مشترک بین کالاهای پالایشگاه آبادان و اقلام سایر شرکتهای فرعی پالایش و پخش

- تخصیص نفت‌كد به دستگاه های منصوبه در واحدهای عملیاتی و به تبع آن شناسایی دستگاههای یکسان با سازنده‌های مختلف و تسهیل در امر تأمین کالا

  • مشاركت در تجزيه و تحليل، طراحي و پياده‌سازي "سامانه تامین الکترونیکی کالا" جهت نیل به اهداف :

- بهبود و توسعه فرآیند پشتیبانی ساخت داخل و استفاده از توانمندی های سازندگان داخلی

-  یکپارچگی زنجیره تأمین کالا در وزارت نفت

-  تهيه فهرست بلند منابع واحد دستگاه مركزي وزارت نفت

- تأمین اقلام و تجهیزات در سريعترين زمان و با بهترین کیفیت و بیشترین امنیت

- خرید با قیمتهای رقابتی

  • به روز رساني و بهينه سازي تارنماي مديريت بازرگاني به آدرس www.cd-niordc.com در راستاي:

- اطلاع‌رساني و ارائه توانمندیها و قابلیتهای مبتکران، صنعت گران و تولیدکنندگان داخلی به منظور حمایت از ساخت داخل در بانك توليدكنندگان

-اطلاع‌رساني و ثبت كالاهاي توليد بار اول توسط سازندگان داخلي در بانك كالا 

  • پشتیبانی و ارتقاء سیستم‌هاي نرم افزاری "مدیریت قراردادها"، "ترخيص فرآورده‌هاي نفتي" ،"مديريت اسناد كميته فني بازرگاني"......
  • ارزیابی صلاحیت مناقصه گران و خدمات مشاوران و پیمانکاران و تنظیم لیست مقایسه قیمتها جهت ارائه به کمیته فنی بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش .
  • ارائه آمارهای تحلیلی و گزارشات مدیریتی جهت اولویت بندی استراتژیک اقلام ساخت داخل .
  • بررسی گزارشات ساخت داخل شرکتهای فرعی و تعيين اقلامي كه بار اول ساخته شده و پاداش به آنها تعلق مي گيرد .

 

 اطلاعات تماس

  • وب سايت: www.cd-niordc.com
  • پست الكترونيكي: bazargani@niordc.ir
  • آدرس: تهران، خيابان طالقاني، بين خيابان وليعصر(عج) و حافظ، نبش كوچه كاشفي، پلاك 414، كد پستي: 15553-15918
  • تلفن: 66406033 و 66419468

 

دسترسی سریع
تابلو اعلانات
شهدای پالایش و پخش
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 52048
 بازدید امروز : 871
 کل بازدید : 25880510
 بازدیدکنندگان آنلاين : 15
 زمان بازدید : 0.3125